EMAILinfo@audittclub.it

Audi presenta i nuovi interni della TT al CES

7 Gennaio 2014by francos

Pura , sportiva e pulita

  • Nuovo quadro strumenti sottile con display focalizzato sul guidatore
  • Cockpit Audi virtuale e nuova attenzione al MMI in uso intuitivo

Il Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, membro del Consiglio di Amministrazione per lo Sviluppo Tecnico  : “Permettere al guidatore di sperimentare la tecnologia
Puro , sportivo e completamente incentrato sul conducente, per la nuova TT , Audi sta studiando in modo significativo il design degli interni . Al Consumer Electronics Show (CES) che si tiene a Las Vegas dal 6 al 10 gennaio 2014, il marchio dei quattro anelli per la prima volta presenterà nuovi interni della compatta sportiva che sarà lanciata sul mercato nel corso dell’anno .
Il Prof. Dr. Ulrich Hackenberg dice:

La prima Audi TT è stata l’icona di design di per sé , la seconda generazione è stata ancora più sportiva, fino alla TT RS Plus con i suoi cinque cilindri TFSI e 360 CV. E con la nuova Audi TT , il conducente sarà in grado di provare una tecnologia su misura ancora maggiore – proprio come ci si aspetterebbe da una vera vettura sportiva . E si tratta di una nuova generazione per funzioni di elettronica e  connettività .”

Per questo motivo , il cockpit virtuale di Audi è al centro dell’attenzione, per la prima volta, in uno dei modelli di produzione del marchio. La strumentazione completamente digitale visualizza tutte le informazioni direttamente davanti al conducente, il che significa che non vi è alcuna necessità di un monitor centrale MMI . Questa soluzione ha dato ai progettisti la libertà di snellire l’architettura del cruscotto, che trasmette visivamente il principio di costruzione leggera di Audi .

Con le sue linee chiare e il funzionamento innovativo , l’interno della prossima generazione di TT è stato riprogettato da zero . Dall’alto, il cruscotto ricorda l’ala di un velivolo; orizzonte basso e con un look a turbina su di loro , gli ugelli d’aria rotondi, una caratteristica della TT classica, che ricordano i motori a reazione . I comandi per il climatizzatore sono anche loro alloggiati nelle aperture – le funzioni di regolazione per riscaldamento sedile, e per la temperatura , la direzione e la forza del flusso d’aria si trovano nel loro asse, con piccoli display che indicano l’impostazione selezionata . Situato sotto le bocchette d’aria centrale, gli interruttori per la luce d’emergenza e le funzioni secondarie sono posizionati centralmente e facilmente accessibili.

Puristisch, sportlich und clean ?  Audi zeigt neues TT-Interieur auf der CES

Fonte  Audi AG:

As Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, Member of the Board of Management of AUDI AG for Technical Development says, “The first Audi TT was the design icon per se, the second generation was even sportier, right through to the TT RS plus with its five-cylinder TFSI and 360 hp. And with the new Audi TT, the driver will be able to experience the technology to an even greater extent – just as would be expected from a genuine sports car. And it comes with a new generation of electronics and connectivity features.”

For this reason, the Audi virtual cockpit is the focus of attention for the first time in one of the brand’s production models. The fully digital instrument cluster displays all the information directly in front of the driver, meaning that there is no need for a central MMI monitor. This solution gave the designers the freedom to slim down the instrument panel architecture such that it visually conveys the Audi lightweight construction principle.

With its clear lines and innovative operation, the interior of the next TT generation has been redesigned from the ground up. From above, the instrument panel resembles an airplane wing; set low and with a turbine look about them, the round air nozzles, a classic TT feature, are reminiscent of jet engines. The controls for the air conditioning are also housed in the vents – the adjustment functions for seat heating, and for the temperature, direction and strength of the flow of air are located in their axes, with small displays indicating the chosen setting. Located beneath the central air nozzles, the switches for the hazard warning light and the secondary functions are centrally positioned and easily accessible.

With its brilliant graphics with a 3D impression and highly-detailed effects, the Audi virtual cockpit with its 12.3-inch TFT monitor sets new standards. Drivers can switch between two display modes. In the classic view, the speedometer and rev counter are in the foreground, while in “infotainment” mode, the virtual instruments are smaller. The space that is then created offers ample display space for functions such as the navigation map.

All elements of the new Audi TT operating concept are focused on the driver. The compact sports car’s new multifunction steering wheel features a flat-bottomed rim, with aluminum-look clips framing its spokes. The buttons and controls on the spokes allow you to control almost all functions, including the ultra-modern infotainment system. The menu is structured to reflect that of a smartphone and includes a full-text search function (MMI search). All the main functions are just a few clicks away – the entire operation superbly conveys a new kind of “joy of use”. The MMI terminal on the center tunnel console, the second control unit alongside the steering wheel, has also been exhaustively redeveloped. Thanks to the MMI touch, the driver can scroll and zoom in lists and on maps. And accessing other options has been simplified; in future this will be possible using just two rather than four buttons in the area surrounding the rotary pushbutton.

The innovations in the Audi TT interior include the S sport seats with their significantly curved side bolsters, the integrated headrests and the low seating position typical of a sports car. The slender character of the seats is emphasized by bezels on the flanks of the backrest and a cover on the back; the backrest is adjusted using a loop. The side bolsters of the S sport seats can be adjusted pneumatically.

With its clear, sharp lines, the interior as a whole perfectly expresses the new Audi TT’s sporty nature. The center tunnel console, that supports the lower leg when driving fast through a bend, and the door panels boast flowing mutually-reinforcing contours. All the details highlight Audi’s attention to quality – from the design of the gear knob and the precise functioning of the rotary pushbutton to the Audi virtual cockpit.

Audi ed i loghi Audi sono marchi registrati di Audi AG
Audi TT Club Italia è associato a Audi Club International e riconosciuto da Audi AG.